ראמפור גרייהאונד – Rampur greyhound

ראמפור גרייהאונד – Rampur greyhound

הראמפור הוא גזע שמקורותיו מאזור ראמפור בהודו מלפני כ-300 שנה, שנוצר כתוצאה מהרבעה סלקטיבית מאוד של טאזי וגרייהאונד על ידי שליט הודי – נאב אחמד עלי חאן באהדור.
מדובר על גזע גבוה מאוד ורזה, עד 75 ס"מ גובה בכתף ו30 קילו בממוצע.

הראמפור מהיר מאוד, נחוש, ובעל סיבולת גבוהה מאוד, בעל נשיכה חזקה מאוד וללא שום פחד…. כלב שלא מראה את כל התכונות יוצא ממעגל ההרבעה מהר מאוד, לפעמים אפילו מומת.
מטרתו העיקרית היא צייד חיות כמו צבועים, נמרים ואפילו אריות, כדי שהראמפור יוכל להכנס ללהקת ציידים רישמית עליו לעבור מבחן – הכנעה של צבוע, אם הוא מצליח הוא עובר… אם לא אז הוא מת.

ישנה סברה שאומרת שישנם 3 סוגים שונים של הראמפור, שכל אחד מיועד לתפקיד אחר:
1- ריזה – reza
הקטנים והמהירים בחבורה, נועדו לצייד של חיות קטנות וזריזות.
2- קיסארי – kesari
הנדיר ואגרסיבי בחבורה, בעל שיער ארוך, אהוב מאוד כי נראה אצילי יותר ונדיר מאוד לכן מהווה סטטוס גבוה יותר.
3- שיקארי – Shikari (יש הטוענים שמדובר בגזע נפרד) השיקארי הוא הגירסה הפקיסטנית לראמפור – הוא שילוב של טאזי עם גול טייר פקיסטני.
המטרה העיקרית שלו – צייד חזירי בר, השילוב של הגול טייר והטאזי יצרו כלב מהיר מאוד, נחוש וחזק, אך לא לא חזק מספיק כמו כלבי ציד חזירי בר אחרים לדוגמה… הדוגו ארגנטינו והבול אראב, לכן הוא צד בקבוצות גדולות, תמיד הוא משיג את החזיר בר ותמיד (בקבוצות גדולות) מכניע אותו, מדובר בשילוב מנצח של מהירות ונחישות!

הראמפור, על כל 3 סוגיו מאוד נדירים אבל ניתן למצוא אותם עדיין באזור הודו – פקיסטן צדים חיות גדולות, ואפילו פעילים בספורט של רדיפה אחרי שפנים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588