קאנה קורסו – Cane Corso

קאנה קורסו – Cane Corso
מקורו של הקאנה קורסו הוא באימפריה הרומית.
זה אולי לא אותו הכלב אשר שירת תחת הצבא הרומאי בימי הביניים (Canis Pugnax), אך הוא ללא ספק הכי קרוב אליו ע"פ ממצאים גנטים.

בעבר הרומאים חילקו את גזע ה – Canis Pugnax לשלושה חלקים:

• כלבים אשר רצו אחר חיות בר והאטו את קצבם – הם היו האתלטים יותר, קטנים, מהירים וזריזים משני הטיפוסים המקבילים.

• כלבים אשר הכניעו את את בעל החיים לאחר שהראשונים בודדו אותו, או עצרו אותו, הם היו גדולים ואיטיים יותר, אך בעלי ראש גדול ולסת חזקה.

• כלבים אשר שמרו על החוות ולאחר מכן גם נלחמו בצבא הרומאי, הם היו מאוד גדולים, בעלי ראש ענק, מסופר שהם הגיעו למשקל של 140 ק"ג ואף יותר – אלה הם אותם כלבים אשר הופיעו באמפיתיאתרון ונלחמו בגלאדיטורים, אריות ובעלי חיים אחרים.

בהמשך הדרך, הלוחמים הרומאים אשר שהו בבריטניה, גילו את חוסר הפחד בעת הקרב של כלבי בריטים רבים ( לא מצויין באף מקום את שם הגזעים, אך אני מניח שמדובר בגזעי הטריירים למיניהם ).
לאחר מכן זיווגו בין אותם כלבים בריטים לבין ה – Canis Pugnax ויצרו גזע חדש העונה לשם – Pugnax Britanniae.

ככל הנראה, הקאנה קורסו של ימינו וגם בן דודו, המסטינו נפוליטנו, הם תוצרים נלווים של גזע ה – Pugnax Britanniae, אין לכך הוכחה מובהקת.

לאחר הנפילה של האימפריה הרומאית, הקאנה קורסו של אז, לא נשאר מובטל, מהר מאוד הוא הפך מגזע מלחמה לגזע שמתאים לחיים הביתיים, הוא שמר על חוות ושטחים חקלאים באיטליה ואף היה צייד מיומן של חיות גדולות כגון חזירי בר, דובים, זאבים וכדומה.
הוא אפילו שימש כרועה בקר והיה מלווה שוורים זועמים אל השחיטה.

ירידתו של גזע הקאנה קורסו החלה עם המהפכה התעשיתית בראשית המאה ה-18.
המכונות המודרניות החליפו את תפקידו של גזע זה וכך צנח הביקוש לכלבים עובדים אלו.
גם מלחמת העולם הראשונה לא הטיבה עם הכלבים הללו ולאחר מלחמת העולם השניה, הייתה תקופה קצרה של עליה בקרב תדמיתו של האיטלקי ונראה היה שהגזע עמד להשתקם, אך זה היה לזמן קצר מאוד.
לאחר מכן, פקדו את דרום איטליה, מקום המצאם של רוב כלבי הקאנה קורסו, אסונות טבע רבים, העוני הגובר והמצוקה בקרב האוכלוסיה גרמה לגזע כמעט ולהעלם.

בשנת 1970, נמצאו שרידים בודדים של כלבי הקאנה קורסו, בחוות נידחות בדרום איטליה ומאז הגזע נכנס לתוכניות שיקום, עד לשנת 1996, שנה שבה הגזע הוכר על ידי האיגוד האירופאי FCI.

כיום הגזע תופס תאוצה בארץ ובעולם, אך אופיו הולך ומשתנה והופך להיות מתון ורגוע יותר מבעבר, לכן, רוב הכלבים אינם מתאימים לסוגי העבודות הנזכרות בכתבה, הם אינם שומרים, מגנים או תוקפים כמו שבעבר, הם כן חברים אוהבים וידידותיים, אך תמיד יש יוצא מן הכלל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588