מתח בקולר/רצועה

מתח בקולר/רצועה

כלבים רבים ניתקפים בזעם כאשר עובר לידם כלב אחר בזמן שהם קשורים ברצועה ובזמן שהם חופשיים, הם מגיבים בצורה אחרת לגמרי, הם רגועים וחיברותיים.

לתופעה זו יש שתי סיבות.

א. הקשר שבין המתח ברצועה לבין האובייקט שבא ממול.

חשבו על כך, כמה פעמים הכלב שלכם משך ברצועה לעבר כלב אחר?!
או
כמה פעמים אתם יצרתם מתח כאשר כלב אחר התקרב לכיוונכם?!

פעולות אילו גורמות לכלבכם להבין שמשהו לא טוב קורה ולכן הוא מגיב בעצבנות.
מוחו של הכלב עובד בשיטה בינארית, ניסוי וטעייה, לכן לאחר מספר פעמים הוא מתחיל לקשר את המתח ברצועה לכלב הבא ממול ולכן הוא ניתקף בעצבנות, פניקה, או פחד היסטרי במקרים מסויימים.

ב. הסיבה האפשרית השניה גם כן קשורה בכם, הבעלים.

מכירים את המושג הלחם או ברח ( באנגלית: fight or flight ) ?!
מושג זה מתאר מצב שבו אורגניזם ( יצור חי) ניכנס למצב סכנה קיצוני ובו יש לאותו יצור חי שני אפשרויות עיקריות – להילחם או לברוח.

כאשר שני כלבים זרים נפגשים בדרך טבעית אחד עם השני, הם מרחרחים זה את זה, מפגינים מספר טקסים כלביים אופייניים מסמנים ע"י שתן וכל אחד הולך לדרכו.

כמו שאני תמיד מציין, כאשר מכניסים דבר לא טבעי לחיי הכלב, הכלב עושה מצידו דבר לא טבעי..

שני כלבים נפגשים עם בעליהם ברחוב, שניהם קשורים, הם מרחרחים זה את זה, עושים את אותם טקסים מסמנים ו….. אין לאן ללכת, הם קשורים !

מאחר שהכלב לא יכול לברוח, נשאר לו רק להלחם ולאחר מספר לא מבוטל של תרגולים, הכלב מפתח התנייה לאותו מצב ואז בכל פעם שכלב כזה או אחר מתקרב הכלב המותנה לתקוף תוקף.

יש לציין שלא כל כלב יגיע למצב שכזה, אך רצוי מאוד להקפיד שלא יהיה מתח בקולר או ברצועה בזמן מפגש של שני כלבים או יותר ובכלל, אני לא ממליץ לכם להגיע למצב שיש לכלבכם לחץ על הגוף בשום מצב.

שבוע טוב לכולם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588