מסטיף טורקוז – Torkuz Mastiff

מסטיף טורקוז – Torkuz Mastiff
הרבה פעמים שואלים אותי איזה גזע הכי "טוב", התשובה שלי תמיד היא "תלוי למה…", הטורקוז אולי עונה על ההגדרה "הכי טוב" למי שמחפש כלב שהוא הכי גדול ומאוד מרשים, שישמור על הבית בצורה כמעט מושלמת, ויהיה עדין עם ילדים וזרים בנוכחות הבעלים…. והוא גם אחד החזקים אם לא החזק ביותר.

הטורקוז נקרא גם כלב רועים אוזבקי, הוא אחד הגזעים העתיקים ביותר שקיימים בעולם וישנם עדויות לקיומו מלפני יותר מ-3,000 שנה. רבים (כולל אני) מתייחסים אליו כתת גזע/גירסה של כלב רועים אסיאתי, הגירסה האוזבקיסטנית, שהיא הגירסה הגדולה ואולי החזקה ביותר של האסיאתי.
חשוב לציין שקיימות 2 גירסאות לכלב רועים אוזבקי, הגדול והמרשים יותר נקרא טורקוז שעליו אני מפרט, קיימת גירסה קטנה יותר שנקראת סאגה סארקאנג'יק.
הטורקוז מתאים יותר לשמירה על אזורים והגנה מחיות טרף על אזורי מחייה, הסאגה סארקאנג'יק מתאים יותר לשמירה על עדרים ומסעות ארוכים (מאוד דומה להבדל בין אקסראי מלאקלי לקנגלים ואנטוליאן הטורקים)
הטורקוז הוא שילוב של אסיאתים עתיקים (בעיקר אלאבאי) עם מסטיפים פרסים עתיקים ענקיים, ושוב מאוד דומה לאקסראי מלאקלי שגם בו זורם ככל הנראה דם של מסטיפים פרסים עתיקים, אבל בטורקוז קיים אלאבאי שהופך את הטורקוז לחזק יותר פיזית ואתלטי יותר (ביחס לגודלו) מהאקסראי.

מבין כל הסוגים האסיאתים הטורקוז נחשב למשפחתי והיציב ביותר,הוא רגוע ועדין מאוד עם כל בני המשפחה, יכול להיות מאוד עדין אפילו עם ילדים קטנים.
מבין כל הסוגים האסיאתים הוא גם נחשב להכי פחות אגרסיבי לזרים, יחד עם זאת אם פורץ ינסה להכנס אליכם הביתה שטורקוז שומר אליכם, אם אתם לא בבית, הוא יותקף מהר מאוד, אבל אם אתם בבית ומגיעים חברים, אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים מאשר אם היה לכם אסיאתי/קווקזי או כל כלב רועים אחר.

הטורקוז עבר לאורך כל השנים שהוא קיים הרבעה מאוד קפדנית וסלקטיבית. האוזבקים הרביעו רק את הכלבים שהיו חזקים מאוד בזירה, הגישה האוזבקית אומרת שטורקוז שמנצח טורקוז ינצח כל זאב (אגב, גם הגישה הטורקית לגבי הקנגלים דומה), לכן אתם תראו את הטורקוז הרבה מאוד נלחם בקרבות כלבים באזורים כמו רוסיה, קזחסטן וכמובן… אוזבקיסטן.

כיום נדיר יותר למצוא טורקוזים אמיתיים וטהורים, הרבה בתי גידול של אסיאתים הכניסו דם של טורקוז לדם שלהם והדם של הטורקוז, הטהור, ניתן למצוא רק בישובים נידחים באזור אוזבקיסטן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588