לא… ככה לא נוצר הדלמטי.

לא… ככה לא נוצר הדלמטי.
אף אחד לא יודע בוודאות איך נוצר "כלב הכירכרות", ההשערה העיקרית טוענת שהוא מגיע מחבל דלמטיה שהיה קיים בקרואטיה ושהוא יורד מהפוינטר, אבל מחקר בנושא הראה שזאת טעות, הכלב קיבל את השם דלמטי מכיוון שהיה קיים באמת באזור דלמטיה בקרואטיה לפני יותר מ200 שנה, אבל הגזע היה קיים עוד הרבה לפני.

ישנם הרבה ציורים וסיפורים מתקופה הרבה יותר עתיקה שמתארת כלב זהה לחלוטין לדלמטי, שגם הוא היה כלב שמלווה שיירות סוסים וכלב צייד.
ישנם אפילו תיעודים מתקופת מצרים העתיקה של כלב צייד לבן עם כתמים שחורים, זהה חיצונית לדלמטי שאנחנו מכירים, ישנה קבוצה של נוודים שהגיעו ממצרים העתיקה לאזור קרואטיה וככל הנראה הביאו את אותו כלב מנוקד איתם, רק לפני 200 שנה התחילו לקרוא לו דלמטי.

רק בתקופה שלנו הדלמטי הפך להיות כלב משפחה, לפני זה הוא התחיל ככלב צייד הידוע בסיבולת הגבוהה שלו, והקרואטים לפני 200 שנה התחילו להשתמש בו ככלב כיכרות.

אולי אתם לא יודעים אבל הדלמטי היה עד לא מזמן כלב עבודה מהמרשימים שיש, מציע להכנס לאלבום ולקרוא עוד על ההתמחויות שלו לאורך ההיסטוריה ב-ציד, החזרת צייד, שמירה והגנה, "סירנה" , ליווי ועוד… ואיך הגיע להיות סמל הכבאות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588