חובבי הג'ק ראסל… תהנו

חובבי הג'ק ראסל… תהנו

הג׳ק ראסל הוא כלב קטן ממשפחת הטריירים אשר פותח לפני כ-200 שנים בדרום אנגליה לצורך צייד שועלים.
הציד היה ענף נפוץ ומועדף בקרב הגברים באנגליה ואצל הכומרים בפרט.

הג׳ק ראסל נוצר ע"י כומר בשם "ג׳ון ראסל " שגם היה ידוע בקרב חבריו בשם "ג׳ק", הוא רצה כלב יעיל ביותר לציד שועלים ולכן עיצב את הגזע כאוות נפשו.
התוצאה הייתה – כלב זריז ואתלטי, אמיץ מאוד, תמיד עירני לסביבה ומודע לקירבת זרים והכי חשוב, בעל אמביציה ונחישות אין סופית לצייד.

הג'ק ראסל טרייר, המכונה גם הכומר ראסל טרייר, הוא מועדף בקרב בעלי סוסים, חובבי ספורט כלבני, מאמני בעלי חיים לקולנוע ולטלויזיה ואנשים שפשוט מעריכים את האנרגיה האין סופית, התעלולים והאופי המיוחד של הכלב הקטנטן הזה.

כל מה שנכתב עד עכשיו הוא אכן נכון, אך לג׳אק ראסל יש גם צד אחר, ללא אימון ויחס נכונים גזע זה יכול להיות אכזרי ביותר ביחס לגודלו, פשוט, ג׳אק ראסל לא מאוזן זהו כלב שיכול לעשות המון נזקים לסביבה למרות גודלו היחסית מזערי.

ג׳אק ראסל הוא גזע שיכול ללמוד טריקים, להביא כדורים, פריסבים מקלות, לשחק עם הבעלים שעות על גבי שעות הוא גם יכל להיות בין לוויה נהדר שלא מסתבך בצרות.
אבל ללא אילוף נכון, זהו כלב שירדוף אחר חתולים ובעלי חיים אחרים, יחפור וילעס בכל עת שיזדמן לו, ינבח ללא הפסקה וישליט סדר על כל הסובבים.

הג׳אק ראסל כמו רוב הטריירים נוטה לחפור המון ובזמן כה קצר הוא יכול לעשות בור ענקי.
גזע אקטיבי זה, חייב לפרוק המון אנרגיה ביחס לגודלו הזעום, טיול של חצי שעה מסביב לשכונה בהחלט לא מספיק !
מה גם שהג׳אק ראסל ידוע כאשף בריחות מקצועי ואם תחסירו ממנו את היסוד שנקרא – פריקת אנרגיה, כנראה שתגלו מהר מאוד כמה מתוחכם הוא יכול להיות.
זה לא נדיר לראות ראסל מטפס על עץ או חופר מתחת לגדר כדי לברוח מהחצר הביתית !

אם אתם אנשים ביישנים ורגועים או שמעולם לא גידלתם כלב לדעתי עדיף לכם לבחור בכלב אחר, או להעזר בבעל מקצוע שיבחר את הגור בעל האנרגיה הנמוכה ביותר עבורכם, אחרת אתם עלולים להכנס לצרות צרורות בכל מה שקשור בגידול הכלב.

יש האומרים שזהו גזע שלא מתאים לגידול בדירה עקב ההשחתה האינטנסיבית שהוא יכול לחולל בבית, אני מאמין שיחד עם תרגול נכון ופריקת אנרגיה מספקת אפשר לגדל אותו בדירה ללא בעיה, מומלץ להעזר בכלוב הטסה.

אם לא תלמדו את הג׳אק ראסל שלכם לרכוש מיומנויות חברתיות מגיל קטן, הוא עלול לפתח סלידה מכלבים אחרים ואף להיות אגרסיבי או אנטי חברתי.

מאוד לא מומלץ לקשור טרייר זה למלונה בחוץ, זהו כלב שאוהב להיות עם המשפחה ואף יכול לסבול מחרדות נטישה בקלות, מומלץ להשאיר טלויזה/רדיו דלוק כאשר יוצאים מהבית, כנראה שהשקט לא עושה לו נחת.

גזע זה הוא בעל יצרי צייד חזקים, לכן אם הוא לא אולף כראוי רצוי מאוד ללכת איתו עם רצועה, אחרת הוא יתחיל בניסיונות ציד בכל פעם שבעל חיים קטן יעבור לידו.

ג׳אק ראסל הוא גזע בעל אנרגיות גבוהות ולכן חשוב לפרוק לו המון אנרגיה מדי יום, חשוב לי לבוא ולהדגיש שפריקת אנרגיה ע"י כדור בלבד או משחק משיכות חבל בלבד יוציאו את הכלב מאיזון ויהפכו אותו לכלב אשר מקובע על עצמים זזים, או לכלב אגרסיבי, לכן אני ממליץ שעיקר הפעילות תיהיה הליכה/ריצה וחלק קטן ממנה יהווה את המשחקים להעיל.

הג׳אק ראסל טרייר פותח בדרום אנגליה באמצע המאה ה-18 על ידי הכומר ג'ון ראסל.
הראסל נועד להבריח שועלים ממאורותיהם וכך הציידים או כלבים אחרים שבבעלות הציידים היו יכולים לצוד אותם.
הג'ק ראסל הפך לאהוב ליבם של ספורטאים רבים, במיוחד לאלה שאוהבים לרוץ ריצות ארוכות.
הגזע הגיע לארצות הברית בשנת 1930 ומספר מועדוני גזע צצו עם דעות שונות בנוגע להופעתו של הגזע, יכולת העבודה, ואם הוא צריך להתחרות בתוכניות קונפורמציה או להישאר כלב עבודה.
הג׳אק ראסל שיחק בסרט "המסכה" עם ג׳ים קרארי בשנות ה90 וזכה לאהדה רבה.
מה גם ששמו של במאי הסרט הוא צ׳אק ראסל, מה שאולי יכול לרמוז לנו על פרוטקציה קטנה ברכישת התפקיד בסרט..

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588