היום באחד הפוסטים שפרסמתי כאן בדף נשאלתי ע"י בחור בשם עמית שאלה שהיה לי קשה מאוד להסביר אותה בכתב, אני עדיין בטוח שרק באחד על אחד אפשר להעביר את המסר, אבל כמו שהבטחתי לפחות אנסה.

היום באחד הפוסטים שפרסמתי כאן בדף נשאלתי ע"י בחור בשם עמית שאלה שהיה לי קשה מאוד להסביר אותה בכתב, אני עדיין בטוח שרק באחד על אחד אפשר להעביר את המסר, אבל כמו שהבטחתי לפחות אנסה.

אז עמית, תעקוב אחר הכתוב וגם אתם, שאר העוקבים בדף, נסו להפנים את הכתוב, זה יתרום לכם רבות בכל הקשור לאיכות החיים עם כלבכם.

כלבים משתמשים באנרגיה ובשפת גוף כדי לתקשר. אנרגיה היא מה שאני ועוד רבים אחרים מכנים "שיקוף המציאות" , היא מי ומה שאתה בכל רגע ורגע.
כלבים לא מכירים אחד את השני לפי שם, אלא על ידי ריח, אנרגיה שהם מקרינים ופעילויות שהם חולקים. (הם מזהים את בני האדם בדיוק באותו אופן).

כמו הכלבים, גם אנחנו מתקשרים עם אנרגיה – בין אם זה במודע או שלא במודע.
ואף על פי שאנו עשויים לנסות לשכנע, להסביר ולתרץ כל היום, אותות אנרגיה אלה יסגירו אותנו תמיד בפני הכלבים שלנו. האנרגיה הראשונה שגור חווה לאחר הלידה היא האנרגיה השלווה הרגוע והאסרטיבית של אימו.
מאוחר יותר, הגור יבוא בעקבות מנהיג להקה שמקרין את אותה אנרגיה רגועה אסרטיבית. חשוב להבין שרוב הכלבים נולדים להיות כנועים, מכוון שבראש הלהקה יש רק מנהיג אחד.
כאשר כלבים כנועים מטבעם חיים יחד עם בעלים שלא לוקח את תפקיד המנהיגות בבית, רוב הסיכויים שהכלב יעשה זאת במקומו, זו היא דרך מצויינת לפיתוח בעיות התנהגות.
כדי לבסס את עצמך כמנהיג הלהקה, אתה חייב תמיד להקרין אנרגיה רגועה, אסרטיבית. האיזון הטבעי הזה ( מנהיגות רגועה, אסרטיבית, שלווה ומצד הכלב התנהגות כנועה, שלווה ) מטפח את היציבות ויוצר כלב מאוזן, מרוכז, ומאושר הרבה יותר.

כמובן, הרבה אנשים שואלים אותי, "איך אני יכול ללמוד להקרין אנרגיה רגועה, שלווה ואסרטיבית ? " – זהו אתגר שרק יכולת אנושית תעמוד בו, ולשם כך דרוש דמיון.
תאר לעצמך מישהו שמעורר את האמון בך- גיבור ילדות, מורה נערץ, מנהיג פוליטי, או אפילו דמות בדיונית. חשוב מה גרם להם לכבוש אותך?? כעת, דמיין שאתה הדמות הזאת, אמיתית או בדיונית.
תעמוד כמו שהם היו עומדים, תקרין מה שהם היו מקרינים, קח נשימות ארוכות ועמוקות, הרפה את הגוף שלך, אבל שמור על הראש, הגב הכתפיים והחזה זקופים.

כשאני מגיע ללקוחותי אני משתמש בטכניקה זאת.
אני זוכר שעבדתי עם אישה, שלא יכלה לשלוט בכלבה שלה, היא בחרה בדמות של אמא שלה שהיתה מאוד אסרטיבית בגידולה ובגידול שאר האחים.
מאותו רגע שהיא החלה לדמין את עצמה באותה דמות היא הקרינה משהו שונה, היה אפשר לראות זאת מיד.
הכלבה שזיהתה זאת כאנרגיה אסרטיבית, התחיל לאט לאט להראות סימני כניעה שלווה. כאשר אתה הופך להיות נוח עם עצמך ואתה מקרין רוגע, שלווה ואסרטיביות אתה יכול לתקשר עם כלבך באמצעות שפת גוף והאנרגיה בלבד.
אל תתפלא אם ברגע שאתה תקרין את האנרגיה הנכונה, הכלב או הכלבה שלך באופן ספונטני ישב לידך או יעוקב אחריך לכל מקום שתלך.

הרבה פעמים אני נתקל בתופעה שחוזרת על עצמה, הלקוח מספר לי שהכלב לא מקשיב לו לפקודות, מושך בהליכה, או לא מפסיק התנהגות מסוימת כאשר הוא מתקן אותו.
ואז, כאשר אני ניגש לכלב ועושה את אותה פעולה מתבקשת בעצמי, לפתע הכלב מקשיב ומראה סימני כניע.
חשוב לציין, שברוב המקרים השינוי לא קורה בואותו רגע, צריך להתמיד בתרגול יומי והתוצאות ימהרו להגיע.

ישנם גזעים שעלולים לגרום ליותר נזק לעצמם ולסביבה כאשר אין בחייהם מנהיג ומדריך מנטאלי שכזה ואולם ישנם כלבים סלחנים יותר.
כך או כך, כלב בעל מנהיג אמיתי יהיה רגוע, נינוח, מאוזן, קשוב ומאושר בהרבה מכלב מבולבל אשר אינו יודע את מקומו.

מקווה שהבנת, אשמח לשאלות…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588