האם פיטבולים מסוכנים?

האם פיטבולים מסוכנים?
מה הaspca וברק אובמה אומרים????
ראשית הבהרה aspca – American Society for the Prevention of Cruelty to Animals, אחד מארגוני זכויות בעלי החיים הגדולים והחזקים בעולם.
הaspca הוציא הצהרה בנוגע לפיטבולים עקב הוצאת הפיטבול מחוץ לחוק במקומות שונים בארה"ב ובעולם:
ישנם גזעים שנועדו למטרה מסויימת, והרבעות בוצעו על סמך הביצועים של הכלב לתפקיד, גזעים של כלבי צייד, רועים, שמירה, החזרת צייד, ריצה…… במשך שנים פותחו עם דגש חזק על מטרת הכלב.

פיטבול הוא גזע שנוצר, הורבע, ופותח למטרה של קרבות כלבים, יחד עם זאת כלבים שהראו סימני אגרסיביות לבני אדם הומתו או סולקו ממעגל ההרבעה.
בנוסף, צויין שלא כל הפיטבולים הורבעו למטרה זאת, רוב גדול מאוד של הפיטבולים הורבעו למטרת כלבי משפחה מדהימים ומצויינים, בלי שום רמה מינימלית של אגרסיביות לכלבים.
מחקר מוכיח שאין שום השפעה בין אגרסיביות של כלב שאגרסיבי לכלבים, לבין רמת האגרסיביות שלו לבני אדם, כך שגם אם "נפלתם" על פיטבול שהוא נצר לשושלת "מפוארת" של קרבות כלבים, הוא אמור להיות נקי לחלוטין מאגרסיביות לבני אדם.

הaspca מציין חד משמעי שאין קשר בין גזע הכלב לאגרסיביות, לברדור שנוצר למטרת שירות כלשהוא, בעל סיכוי להיות אגרסיבי לכלבים אחרים כמו פיטבול.
הaspca מצויין את ההשפעות האמיתיות על רמת האגרסיביות של הכלב, בעיקר הסביבה ובני האדם שמגדלים אותו.
לדוגמה כלב שקשור בחצר כל היום, סביר להניח שיהיה אגרסיבי לבני אדם, לא משנה מאיזה גזע הוא.

מה ברק אובמה אומר:
אנחנו (הבית הלבן) לא תומכים בהגבלות על סמך גזע הכלב, מחקרים מראים שהגבלות על סמך גזע לא אפקטיביות ובזבוז משאבים מיותר, כל גזע יכול להיות אגרסיבי שהוא מחונך בכוונה או לא בכוונה להיות אגרסיבי.
בתמונה: ברק אובמה לוחץ יד לפיטבול ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588