האחים נורס ואוגוסטין מרטינס (לאחרונה הופצה שמועה שהם נצים שברחו מגרמניה לארגנטינה, אך אין לכך הוכחה מספקת) רצו לצור כלב ציד עבור בע"ח גדולים כמו חזירי בר, פומות, יגאורים, קאפיברות ועוד.

האחים נורס ואוגוסטין מרטינס (לאחרונה הופצה שמועה שהם נצים שברחו מגרמניה לארגנטינה, אך אין לכך הוכחה מספקת) רצו לצור כלב ציד עבור בע"ח גדולים כמו חזירי בר, פומות, יגאורים, קאפיברות ועוד.

הם כיוונו לכלב אתלטי, חזק, עמיד לכאב, נחוש, בעל סיבולת גבוהה, יצר טרף מפותח ולא נבחן.
הם עשו את זה ע"י חציית הגזעים הבאים:

'כלב הרים פרינאי – כלב גבוה, בעל כוח פיזי ויצרי טריטוריאליות גבוהים, הוא תרם מאוד לחיזוק הצבע הלבן והגדלת השיניים עם דגש על הניבים.

איריש וולפהונד – הוא תרם בעיקר גובה, אך גזע זה ידוע בקישוריו הרבים בצייד חיות גדולות, כמו זאבים ואיילים והוא מאוד מהיר ביחס לגודלו.

פוינטר – גזע זה תרם בעיקר ליצר הצייד, הפוינטר הוא גם בעל חוש ריח מפותח מאוד.

דני ענק – הדני של פעם היה צייד, הוא היה צד חזירי בר, יש לו המון כוח ונחישות, אך כמובן שהוא נתן גם מגובהו.

דוג דה בורדו – יצרי צייד גבוהים, יצרי הגנה גבוהים, מסת שריר גבוהה, כוח וכמובן עצם רחבה, הדוג דה בורדו של פעם היה כלב על.

בוקסר – גזע גרמני אשר הוסיף המון אנרגיה, אנטיליגנציה ונחישות.

מסטיף ספרדי – הוא הוסיף בעיקר מהאופי החשדן והטריטוריאלי שלו לתהליך כמו כן, הוא מביא עימו המון כוח מתפרץ.

בולדוג – הבולדוג האנגלי של אותם ימים הוא היה שונה מאוד מהיום, כלב נחוש (בעל גיימנס) וחזק מאוד ביחס לגודלו.

בול טרייר – הבול טרייר של אז שונה במראה החיצוני מזה של היום ( דומה יותר לבול טרייר הפקיסטאני ), הוא נתן המון נחישות לדוגו, יצר צייד, דביקות במטרה, מוטיבציה לעבוד, אנרגיה וחסינות מכאב, כמו כן, הוא התאים ליצירה עקב צבעו הלבן.

כלב הקרבות קורדובה (גזע שנכחד) Viejo de Perro Pelea – הוא היה הבסיס לכל ההכלאות, גזע אגרסיבי מאוד באופיו, מסופר על גזע זה שהוא היה מאוד אגרסיבי לכלבים ובעלי חיים בעיקר, לא היה אפשר לזווג בין זכר לנקבה מהסיבה שהם היו יכולים לפתח קרב בינהם, הם אפילו לא הצליחו לצוד, בשעת הציד הם היו רבים אחד עם השני במקום להכניע את הטרף.

אני שוב חוזר ומדגיש שהכלבים שמרכיבים את הדוגו ארגנטינו הם לא זהים לגזעים המודרניים של ימינו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588