גולדן רטריבר – Golden Retriever

גולדן רטריבר – Golden Retriever

הגולדן רטריבר הוא לא סתם אחד מגזעי הכלבים הפופולרים ביותר בעולם, הוא יפיפה, חברותי, אינטליגנטי ונאמן.

בנוסף לכך הגולדן הוא גם מאוד תוסס בהתנהגותו, ההבשלה המנטאלית שלו כל כך איטית, עד שהוא מגיע לבגרות בגיל 3-4 שנים, עד אז הוא שומר על האופי הגורי והעליז שלו, לעיתים גם מעבר לגיל שצויין.
דבר זה יכול להיות מאוד מהנה, אך לעיתים גם מאוד מתסכל.

הגולדן רטריבר, הוא גזע שצריך לפרוק אנרגיה על בסיס יומי ובאופן מספק, במקור הוא היה עוזרו האישי של הצייד, תפקידו היה להשיב את הציד הירוי אל אדונו, מפה נגזר החלק השני של שמו, רטריבר – Retriever, להשיב מהנהר.
דבר נוסף ששמו יכול ללמד אותנו הוא שהגולדן נהנה מאוד להיות במים, לכן כל ספורט שתבחרו לממש יחד עם הגולדן שלכם, יהיה מהנה יותר עבורו בתוספת מים – ים, נהר, בריכה או אפילו מזרקה שכונתית.

כמו שאתם חייבים לספק לו פעילות גופנית, אתם גם חייבים לספק לו פעילות משפחתית.
הגולדן הוא גזע שאוהב מאוד את חברת הלהקה המשפחתית שלו, לא מומלץ לקשור אותו למלונה בחצר, או לחילופין, לא מומלץ להשאיר אותו לבד בבית ליותר מדי זמן, התוצאות עלולות להיות הרסניות ביותר !
אם אתם לא רוצים כלב שירבוץ בבית לרגליכם, גולדן רטריבר הוא לא הכלב הנכון בשבילכם.

חיסרון אחר המאפיין את הגזע, הגולדן הוא לא שומר מטבעו, הוא אולי ינבח בעת שזר יגיע לאיזור הבית, אך הוא בטוח יקבל את פניו בשימחה רבה.

הגולדן מנשיר את פרוותו בעיקר בסתיו ובאביב, מומלץ להבריש אותו אחת לכמה ימים, אך העובדה שפרוותו תיהיה על הבגדים של כל בני הבית עדיין קיימת.

הגולדן רטריבר חייב לעבור גירוי פיזי באופן מספק לפחות שעה ביום.
זהו גזע שישגשג באילוף, בספורט כלבני כמו אג׳יליטי ובפעילויות ספורטיביות אחרות שהם דרכים נהדרות לתת לכלב גירוי פיזי ושכלי בעת ובעונה אחת.

הגולדן אוהב לאכול כל הזמן, בעלים אחראי חייב לדעת לשלוט בתיאבון הכלב שלו, הגבלת המזון ואי היענות לדרישותיו ההולכות וחוזרות של הכלב למזון, בהחלט יעזרו בשמירה על דיאטה נכונה.

במשך שנים רבות, הייתה אגדה שמוצאו של כלב הגולדן הוא מכלב רועים רוסי, דבר זה לא נכון.
הגולדן רטריבר למעשה הגיע מאחוזה הררית בסקוטלנד ופותח ע"י Sir Dudley Majoribanks, אשר היה ידוע בשם – Lord Tweedmouth.

אותו Lord Tweedmouth, היה מגדל בעלי חיים רבים, כמו בני אצולה רבים מאותה תקופה, היה ברשותו גזעי כלבים רבים, אך הוא ניסה לצור כלב אידיאלי עבורו.
הוא רצה כלב שיתלווה איתו לציד, אך יהיה קשוב ולא סוער כמו כלבי הספנייל, כלב אינטליגנטי שלאחר העבודה יהיה בן בית אהוב ואוהב.

הכלב הראשון שעמד לרשותו ענה לשם נאוז, הוא נקנה מסנדלר זקן בעיר ברייטון, אנגליה, בשנת – 1865.
נאוז היה בצבע צהוב, הוא בעצם היה הגור הצהוב היחידי בהמלטה של גזע מסוג Coated Retriever (רטריבר חלק שיער).

נאוז נלקחלביתו של הלורד, חזרה לסקוטלנד.
בשנים 1868 – 1671 הרביע אותו עם בל, כלבה מסוג – Tweed Water Spaniels – גזע שהיה נודע בלהט הגדול שלו בתחומי הצייד ומנגד לנאמנותו ומזגו הטוב, בדיוק מה שמאפיין את הגולדן רטריבר.

בהמשך הדרך הוא זיווג את הצאצאים של נאוז ובל עם כלבים מגזע סטר אירי, הוא ברר מבין כולם אך ורק את הכלבים הצהובים ואת שאר הכלבים הוא חילק לבני משפחתו.

השנת 1911 הוכר הגולדן כזע רשמי בבריטניה, באותו הזמן הם סווגו לשני קטגוריות – צהוב וזהב.
בשנת 1920, שונה שם הגזע לגולדן רטריבר באופן רשמי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588