בולדוג קונטיננטלי – Continental Bulldog

בולדוג קונטיננטלי – Continental Bulldog
גזע שמגיע אלינו משוויץ, במשקלים של 20-30 קילו, ולא מוכר על ידי הfci.

תיאור כללי: כלב בינוני בגודלו, פרווה קצרה, מבנה אתלטי מרובע המאפיינת בולדוגים. למרות החוסן הפיזי הבולדוג הקונטיננטלי אתלטי ובעל סיבולת. הנשימה שלו חייבת להיות חופשית וללא רעשים.
מבחינה התנהגותית, הכלב אמור להיות קשוב וערני, מלא בטחון עצמי, ידידותי, לא אגרסיבי ולא ביישן.
היסטוריה: הבולדוג הקונטיננטלי הוא גזע חדש, כאמור עדיין איננו מוכר ב FCI, אבל מבין כל התתי גזע הוא הקרוב ביותר להיות מוכר. התהליכים להכנסתו כגזע ב FCI החלו כבר ב 2011. הגזע כאמור מוכר על ידי איגוד הכלבנות השוויצרי כבר מ 2004.
הגזע פותח על ידי גב' אימלדה אנגהרן בשנת 2001 ומטרתה הייתה לייצר גזע שמתאים לחיים המודרנים ככלב לוויה. המטרה הייתה לייצר בולדוג בינוני שלא סובל מנכויות ופגמים בריאותיים ושעדיין משמר את אופיו המיוחד של הבולדוג האנגלי. גב' אנגהרן השתמשה בבולדוג לוויט ובבולדוג אנגלי כקווי דם עבור הגזע.
הייחוד של הגזע הזה (קטן ככל שיהיה) מול שאר גזעי הבולדוג המשוחזר מתמקד בכך שגב' אנגהרן התייעצה רבות עם הוועדה המדעית של ה FCI בתכנית הרבייה שלה. הדבר יקל על הגזע בעתיד להכלל ברשימת הגזעים של ה FCI.
חשוב לציין שגב' אנגהרן איננה חדשה לגזע, היא מומחית לבולדוג האנגלי וכבר משנת 1966 מנסה לשפר את הגזע. (http://www.pickwick-bulldogs.ch/goal.htm) אך ללא הצלחה. מומחים הסבירו לה שהבולדוג האנגלי איבד גנים מסוימים האחראיים על בריאות וסיבולת ושללא הכלאה עם גזעים אחרים היא לעולם לא תוכל לשחזר את שאבד. ולכן גב' אנגהרן בחרה בבולדוג העתיקלוויט. ההכלאה של בולדוג אנגלי עם לוויט הייתה הצלחה, ומועדון הכלבנות השוויצרי רשם את הגזע החדש.

לסיכום: לא פשוט יהיה למצוא הבדלים בין הקונטיננטלי לבין הבולדוג העתיק או בינו לבין לוויט וכו'.
אפשר בגדול להגיד שהגזע מעט קטן יותר (עד 30 קילו) כאשר הלוויט לדוגמא יכול בקלות להגיע גם ל 35 קילו. סה"כ הגזע מאוד בריא וחביב ובהחלט מתאים למשפחה שרוצה בולדוג אבל בריא. הפרווה מאוד קצרה, והכלב לא גדול במיוחד. האופי, כנראה רגוע יותר מהאופי של הלוויט, הכלב פחות ייצרי ופחות אגרסיבי בממוצע. הגזע מתאים לכל מי שאוהב את הצורה הקשוחה של הבולדוג אבל מחפש כלב לא גדול שמתאים לגידול בבית ושלא סובל מבעיות בריאותיות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588