בולדוג דרומי לבן עתיק

בולדוג דרומי לבן עתיק
Old southern white bulldog
בולדוג ייחודי ונדיר שמגיע אלינו מארה"ב (אזור פלורידה) מהמאה ה16, כלב עבודה מעניין שהצטיין ככלב שמירה על עדרים, ככלב צייד של חיות גדולות, (אפילו דובים) וכלב שמירה.
חשוב לציין שאז וגם היום, כל בית גידול היה מתמחה בסוג עבודה שונה, היום קיימים אפילו בתי גידול עם בולדוגים לבנים שמתמחים בגרירת משקולות בתחרויות ואפילו תחרויות שוצהונד… הם לא מצטיינים בשוצהונד לעומת הרועים הבלגים והגרמנים אבל בהחלט מראה חריג ומרענן.

הבולדוג הלבן (בקצרה) בשורה התחתונה מתכוון לבולדוג האמריקאי, לפני השינויים שעשו בו סקוט וגונסון.
גזע שרירי וחזק מאוד גם ביחס לגודלו, היום בגלל שישנם הרבה שחזורים, כל בית גידול עושה מה שהוא רוצה והשונות בין הבולדוגים הלבנים יכולה להיות דרמטית, מבתי גידול של בולדוגים של 20 קילו ומטה ועד בתי גידול של בולדוגים של 60 קילו ומעלה.
בתי הגידול של הבולדוגים הלבנים הקטנים טוענים (ובצדק) שהם הדבר הכי קרוב למקור: בולדוג אמריקאי עתיק, ושכל הבולדוגים הלבנים הענקים הם דגשים נוספים בהרבעות שנועדו למשימות אחרות, על בסיס הבולדוג האמריקאי העתיק המקורי.

ממה הוא בדיוק מורכב… אף אחד לא יודע בדיוק אבל מעט בתי הגידול הטהורים שנשארו יגידו לכם הרבה גזעים, לרוב אפילו שונים בין בית גידול אחד לשני, כגון: בולדוג אנגלי עתיק, בוקסר, מסטיף אנגלי, באנדוגים עתיקים, טרייר לבן עתיק, לברדור, כלבים אמריקאים עתיקים מקומיים ועוד רבים אחרים… לא ידוע מה הנכונים, אבל אני די בטוח שהבסיס הוא הבולדוג האנגלי העתיק ועליו מסטיפים ובאנדוגים גדולים שהגיעו בעיקר מאנגליה, אבל לא מדובר בבולדוג האנגלי העתיק הטהור אלא גזע מעורב.

חשוב לי לציין שישנם אפילו בתי גידול שקוראים לבולדוג האמריקאי מטיפוס סקוט שלהם, סגנון דרומי לבן עתיק, מצאתי לא מעט כאלה, בגלל הדמיון לגזע המקורי.

בתמונה, נקבה בשם פרוסטי מבית גידול שנקרא moose run

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588