אקסראי מלאקלי מול בולי קוטה

אקסראי מלאקלי מול בולי קוטה
Aksaray Malakilsi VS Bully Kutta
השוואה מעניינת ומורכבת בין 2 מהגזעים הגבוהים והגדולים ביותר בעולם!

המלאק:
כלב שמירה ועדרים טורקי שהוא ככל הנראה שילוב של קנגל עם מסטיף טיבטי עתיק ו/או מסטיף פרסי, יש האומרים שיש בו דם של מסטיף אנגלי אבל להערכתי הדבר אינו נכון.
בממוצע יכול להגיע (ואף לעבור) ל-90 ס"מ בכתף ו-90 קילו

בולי קוטה:
המסטיף הפקיסטני יורד ישירות מהאלואנט, הוא מתחלק למספר תתי גזעים ששונים ביניהם באופי, נרחיב על כך בחיסרונות.
גם הוא כלב גדול מאוד ויכול לעבור את ה-80 ס"מ בכתף ו-80 קילו ועיקר תפקידו היום הוא כלבי קרבות.

יתרונות של המלאק מול הבולי קוטה:
המלאק נחשב, למרות גודלו הענק, לכלב יחסית בריא יותר, קצת גדול וחזק יותר פיזית, בשמירה יעשה עבודה טובה יותר מכיוון שהוא טריטוריאלי יותר ותוקפן יותר כלפי זרים.
בנוסף הוא כלב משפחה מצויין, מאוד מזכיר את המסטיף האנגלי – "הענק העדין" עם ילדים, רק בלי בעיות הבריאות והכבדות של המסטיף האנגלי.
דבר חשוב נוסף הוא שאם אתם קונים מלאק, הסיכוי ש"תיפלו" על גור בעייתי הוא נמוך משמעותית יותר מקניית בולי קוטה, או בכלל גזעים אחרים.
המלאק הרבה יותר יציב ורגוע מהבולי קוטה, קניה יותר בטוחה.

יתרונות של הבולי קוטה מול המלאק:
למרות שהוא כלב קרבות, הבולי קוטה הוא פחות תוקפני לזרים מהמלאק, בעיקר כי הוא פחות טריטוריאלי.
ישנם תתי גזעים שתוקפנים יותר וישנם פחות אבל בכללי הבולי קוטה פחות אגרסיבי לכלבים אחרים, יעדיף להמנע מעימותים מיותרים, אלא אם כן מאלפים אותו במסגרת קרבות כלבים.
הבולי קוטה נחשב גם לאתלטי ונחוש הרבה יותר, ופחות "טנק" מהמלאק.

חסרונות של הבולי קוטה מול המלאק…. ובכלל:
כשאתם קונים בולי קוטה, אתם לא יודעים מה אתם קונים, היום רוב תתי הגזעים מעורבבים, כל בית גידול מוסיף איזה גזע שהוא רוצה ולכן קיימת חשיבות מכרעת לאילן היוחסין של הבולי קוטה אותו אתם רוצים לקנות.
קיים הבדל אדיר בהתנהגות ובאופי בין הבולי קוטה הטהור המקורי (סינדח), שהוא רגוע מאוד, יותר תוקפן וטריטוריאלי, מאוד מזכיר אסייאתי באופי, לבין הנאגי שהוא תת גזע שתמצאו בפנים סלט שלם, מדני ענק, מסטיף אנגלי, כלבי רוח אזוריים, פיטבול, וכל גזע אחר שיתרום לביצועי הכלב בקרבות.
אתם יכולים לקבל בולי קוטה במשקל 60 קילו עם היפראקטיביות ונחישות של פיטבול, ובולי קוטה של מעל 80 קילו שמזכיר באופי אסיאתי מובהק!
בנוסף, הבולי קוטה חייב אילוף נוקשה ויומיומי, אין כאן שאלה בכלל….

בשורה התחתונה:
המלאק עדיף על הבולי קוטה כמעט בכל פרמטר אפשרי, הוא מתאים למי שמחפש כלב משפחה ענק שישמור על הילדים או על הבית, עם אילוף נכון יכול להיות כלב מושלם לכל אחד.
יחד עם זאת, למרות הסיכון הגבוה…. עד כמה שלדעת רבים הוא מכוער יותר, יש משהו בבולי קוטה שמושך יותר, אולי האתגר באילוף, אולי הייחודיות בו… אני הייתי בוחר ב"מפלצת מהמזרח", אבל רק אחרי הרבה מחקר ועזרה ממביני עיניין בתחום! בקיצור אני הייתי לוקח את הסיכון והאתגר!
מה אתם הייתם בוחרים???

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588