אקיטה אמריקאי – American Akita

אקיטה אמריקאי – American Akita
השתלשלות כל האירועים שהובילו ליצירת האקיטה האמריקאי, אחד הכלבים המרשימים ביותר חיצונית, אילו גזעים נמצאים בדם שלו???

ראשית נחזור קצת יותר מ-400 שנה אחורה לגזע יפני עתיק שנקרא מטאגי – כלב צייד יעיל מאוד שהוא בעצם זן של זאב יפני שבוית לצורך צייד.
יותר מ-200 שנה מאוחר יותר, היפנים רצו להפוך את כלב הצייד המוצלח לכלב קרבות מוצלח לכן הכניסו לדם שלו בעיקר טוסה אינו אך גם מסטיפים אחרים גדולים מעולם הקרבות מאזור המזרח הרחוק, אני משער מסטיף סינדח, מסטיף פרסי וטיבטי, אבל במינונים נמוכים ולא בכל בתי הגידול.
כאן נוצר האקיטה קרבות, שהיה גדול יותר בתקופה ההיא מהטוסה אינו (המתחרה העיקרי שלו) אבל הפסיד לו בקרבות.

במהלך מלחמת העולם השניה הייתה הוראה מהמשטרה ביפן למסור את כל הכלבים להמתה חוץ מהגזע רועה גרמני שיכל לשמש ככלב צבאי, זה גרם להרבה אנשים ביפן לזווג את הכלבים שלהם עם כלבי רועים גרמני כדי לשמר את הדם של המטאגי אקיטה הטהור (ממש קיצרתי לכם את החלק הזה).
זה יצר 3 קווי דם:
1- מטאגי אקיטה (טהור)
2- אקיטה קרבות (עם המסטיפים)
3- אקיטה רועה (עם רועה גרמני)
שלא יהיה ספק, נוצרו מיקסים ביניהם והיו קווי דם שכללו את כולם.

האמריקאים שחזרו לארה"ב לאחר המלחמה מאוד התרשמו מהגזע ובמיוחד מהאינטליגנציה שלו והביא פרטים ספציפיים של קו דם בשם דאווה (dewa) שכלל את כל הגזעים והציג יתרונות רבים.

האמריקאים לא הרביעו את האקיטה היפני עם מסטיפים בארה"ב, הם הביאו קו דם שהיה רווי במסטיפים בעיקר טוסה אינו, כמובן רועה גרמני, ועשו האמת הפוך… אחרי 1955 הכניסו דם של מטאגי טהור כדי להוריד מהצורה המולוסרית ולחזור למטאגי המקורי.
אגב, הראשונה שקיבלה גור הייתה הסופרת המפורסמת הלן קלר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Buttonבוא נשב על קפה 052-6055588